VOZIDLÁ OSOBNEJ ŽELEZNIČNEJ PREPRAVY
MOTOROVÁ JEDNOTKA 813 - 913
Názov: MJ813+913/11x
Motorová jednotka 813-913 predstavuje najnovší modernizačný projekt spoločnosti ŽOS Zvolen a.s. v oblasti regionálnej osobnej dopravy. Ide o štvornápravovú jednotku ľahkej oceľovej konštrukcie s automatickým hydromechanickým prenosom výkonu, ktorá je vyrobená rekonštrukciou prípojných vozňov 011, resp. prípojného vozňa 011 a prestavbou motorového vozňa radu 810. Maximálna rýchlosť samostatnej motorovej jednotky je 90 km/h a je prevádzkovateľná pri stredoeurópskych klimatických podmienkach. Vnútorné vybavenie motorovej jednotky je rozšírené o klimatizáciu, nástup pre cestujúcich s obmedzenou schopnosťou pohybu, vnútorný kamerový systém, automatické odhlasovanie cestovných lístkov ako aj integrovaný informačný systém Regonik.
Do zachovanej skrine prípojného vozňa 011 resp. MV 810 a rámu podvozkov so zachovaním pákovia brzdy bol dosadený nový hnací agregát tvorený spaľovacím motorom TEDOM, štvorstupňovou automatickou trakčnou prevodovkou Voith Diva a reverzačnou nápravovou prevodovkou Gmeinder. Riadenie jazdy a dynamickej brzdy je mikroprocesorom spoluprácou riadiaceho systému motorového vozňa a riadiacich systémov hnacieho agregátu. Motorová jednotka má štyri pôvodné jednonápravové podvozky, z nich jeden je hnací. Hnacia náprava je voči pôvodnej zosilnená. Motorová jednotka má šesť nástupných jednokrídlových predsuvných dverí, ktoré sú umiestnené do pôvodných dverových otvorov. Dvere v zadnej časti hnacieho vozidla sú nástupnou šírkou a zníženou podlahou uspôsobené pre komfortný nástup s kočíkom a invalidným vozíkom.
Motorový vozeň je spojený s riadiacim vozňom mechanickým spriahlom Schaku –Voith. Prechod medzi vozidlami je realizovaný prechodovým mechom Hubner. Prechodový priestor je od interiéru oddelený priečkami s posuvnými mechanicky, resp. elektricky ovládanými dverami. Elektrické spojenie oboch vozidiel je realizované prepojovacími káblami umiestnenými na spojovacích čelách vozidiel pod prechodovým tunelom. V rovnakom priestore sú umiestnené i prepojovacie tlakovzdušné brzdové hadice. Z hľadiska riadenia je možné spojiť navzájom tri motorové jednotky, resp. spojiť ich s vozidlom MV 812. Konektory elektrického prepojenia a tlakovzdušné brzdové spojky sú umiestnené na čelách vozidla. Motorová jednotka je konštruovaná tak, aby pre jej obsluhu postačoval jeden pracovník. Uvedenie odstavenej motorovej jednotky do prevádzky (bez vzduchu v tlakovzdušných obvodoch, s prevádzkyschopnými akumulátorovými batériami a doplnenými zásobami prevádzkových hmôt) nebude trvať jednému pracovníkovi viac ako 5 minút. Pri uvádzaní do prevádzky a odstavovaní nie je potrebná prítomnosť ďalšej osoby.
ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie: 1´A´1´1´
Rozchod: 1435mm
Dĺžka cez nárazníky: 28 820 mm
Šírka skrine: 3 073 mm
Menovitá hmotnosť vozidla: 41 910 kg/neobsadená
Počet náprav: 2+2
Maximálna rýchlosť: 90km/h
Počet sedadiel: 63 + 2 /sklopné
Počet miest na státie: 111
Naftový motor: TEDOM TD310R6HTA26
Prenos: hydromechanický
Menovitý výkon:310 kW
Menovité otáčky: 1 950/min
Max. merná spotreba pri plnom výkone: 229 g /kWh
Trakčná hydroemchanická prevodovka: WOITH DIWA D 884,5
Nápravová mechanická prevodovka: GMEINDER 265kW
Regulácia: MIREL 813
Vykurovací agregát: Webasto Thermosysteme
Brzdy: samočinná, priamočinná, záchranná- DAKO
RUŠEN RADU 757- HNACIE DRÁHOVÉ VOZIDLO OSOBNEJ PREPRAVY



ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie: Bo´Bo´
Rozchod: 1435mm
Dĺžka cez nárazníky:16 540 mm
Menovitá hmotnosť vozidla: 75 400 kg
Menovitá hmotnosť na dvojkolie: 18 850 kg
Maximálna rýchlosť: 100 km/h
Naftový motor: CATERPILAR 352 CHD
Prenos: elektrický
Menovitý výkon:1 550 kW
Menovité otáčky: 1 800/min
Trakčný alternátor: SIEMENS 1FW2 631-6
Menovitý výkon: 1 350 kVA
Ťažná sila na háku pri trvalom výkone: 122 kN
Maximálne ťažná sila na háku: 171 kN
Trakčný motor (4ks): TE 015 BO3
Vykurovací agregát: Webasto Thermo 350
Brzdy: mechanické, elektrodynamické, pneumatické
Typ tlakovzdušnej vrzdy: DAKO GP