slovak | english | deutsch
úvodo násmodernizácieosobná prepravaľahká traťová službastredne ťažká traťová službaťažká traťová službašpeciálne traťové vozidláelektričky T3
opravystrojárska výrobašpecializované produkty a služby certifikáty a oprávneniakariéraaktualityreferenciekontaktyochrana osobných údajov
ŽOS Group

VOZIDLÁ OSOBNEJ ŽELEZNIČNEJ PREPRAVY

 

MOTOROVÁ JEDNOTKA 813 - 913





Technické parametre:

Názov:                                                MJ813+913/11x
Usporiadanie:                                    1’A’1’1’
Rozchod:                                           1 435 mm
Dĺžka cez nárazníky:                         28 820 mm
Menovitá hmotnosť  vozidla :            43,9t – prázdna   58, 162 t – plná
Užitočné zaťaženie:                          14, 0 t
Maximálna rýchlosť:                          90 km/h
Naftový motor:                                  TEDOM TD310R6HTA26
Prenos:                                              hydromechanika
Menovitý výkon:                                310 kW
Menovité otáčky:                               1 950 min/-1
Šírka skrine:                                      3 073 mm
Maximálna výška:                             3 770 mm
Počet náprav:                                    2+2
Počet miest na státie:                       102
Počet sedadiel:                                  63 + 2
Maximálna spotreba nafty:                229g/kWh
Trakčná prevodovka:                        VOITH DIWA D884,5
Nápravová prevodovka:                    GMEINDER 265 kW
Regulácia:                                         MIREL 813
Typ tlakovzdušnej brzdy:                  DAKO
Vykurovanie:                                     Webasto Thermosysteme
 




 

 

 

Motorová jednotka 813-913 predstavuje najnovší modernizačný projekt spoločnosti ŽOS Zvolen a.s. v oblasti regionálnej osobnej dopravy. Ide o štvornápravovú  jednotku  ľahkej oceľovej konštrukcie s automatickým hydromechanickým prenosom výkonu, ktorá je vyrobená rekonštrukciou prípojných vozňov 011, resp. prípojného vozňa 011 a prestavbou motorového vozňa radu 810. Maximálna rýchlosť samostatnej motorovej jednotky je 90 km/h a je prevádzkovateľná pri stredoeurópskych klimatických podmienkach. Vnútorné vybavenie motorovej jednotky je rozšírené o klimatizáciu,  nástup pre cestujúcich s obmedzenou schopnosťou pohybu, vnútorný kamerový systém, automatické odhlasovanie cestovných lístkov ako aj integrovaný informačný systém Regonik.



Do zachovanej skrine prípojného vozňa 011 resp. MV 810 a rámu podvozkov so zachovaním pákovia brzdy bol dosadený nový hnací agregát tvorený spaľovacím motorom TEDOM, štvorstupňovou automatickou trakčnou prevodovkou Voith Diva a reverzačnou nápravovou prevodovkou Gmeinder. Riadenie jazdy a dynamickej brzdy je mikroprocesorom spoluprácou riadiaceho systému motorového vozňa a riadiacich systémov hnacieho agregátu. Motorová jednotka má štyri pôvodné jednonápravové podvozky, z nich jeden je hnací. Hnacia náprava je voči pôvodnej zosilnená. Motorová jednotka má šesť nástupných jednokrídlových predsuvných dverí, ktoré sú umiestnené do pôvodných dverových otvorov. Dvere v zadnej časti hnacieho vozidla sú nástupnou šírkou a zníženou podlahou uspôsobené pre komfortný nástup s kočíkom a invalidným vozíkom.


  Motorový vozeň je spojený s riadiacim vozňom mechanickým spriahlom Schaku –Voith. Prechod medzi vozidlami je realizovaný prechodovým mechom Hubner. Prechodový priestor je od interiéru oddelený priečkami s posuvnými mechanicky, resp. elektricky ovládanými dverami. Elektrické spojenie oboch vozidiel je realizované prepojovacími káblami umiestnenými na spojovacích čelách vozidiel pod prechodovým tunelom. V rovnakom priestore sú umiestnené i prepojovacie tlakovzdušné brzdové hadice. Z hľadiska riadenia je možné spojiť navzájom tri motorové jednotky, resp. spojiť ich s vozidlom MV 812. Konektory elektrického prepojenia a tlakovzdušné brzdové spojky sú umiestnené na čelách vozidla. Motorová jednotka je konštruovaná tak, aby pre jej obsluhu postačoval jeden pracovník. Uvedenie odstavenej motorovej jednotky do prevádzky  (bez vzduchu v tlakovzdušných obvodoch, s prevádzkyschopnými akumulátorovými batériami a doplnenými zásobami prevádzkových hmôt) nebude trvať jednému pracovníkovi viac ako 5 minút. Pri uvádzaní do prevádzky a odstavovaní nie je potrebná prítomnosť ďalšej osoby.   


ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE

Usporiadanie: 1´A´1´1´
Rozchod: 1435mm
Dĺžka cez nárazníky: 28 820 mm
Šírka skrine: 3 073 mm
Menovitá hmotnosť vozidla: 41 910 kg/neobsadená
Počet náprav: 2+2
Maximálna rýchlosť: 90km/h
Počet sedadiel: 63 + 2 /sklopné
Počet miest na státie: 111
Naftový motor: TEDOM TD310R6HTA26
Prenos: hydromechanický
Menovitý výkon:310 kW
Menovité otáčky: 1 950/min
Max. merná spotreba pri plnom výkone: 229 g /kWh
Trakčná hydroemchanická prevodovka: WOITH DIWA D 884,5
Nápravová mechanická prevodovka: GMEINDER 265kW
Regulácia: MIREL 813
Vykurovací agregát: Webasto Thermosysteme
Brzdy: samočinná, priamočinná, záchranná- DAKO


RUŠEN RADU 757- HNACIE DRÁHOVÉ VOZIDLO OSOBNEJ PREPRAVY





  Rušeň radu 757 je štvornápravový skriňový motorový rušeň s elektrickým striedavo jednosmerným prenosom výkonu o hmotnosti 74 000 kg, ktorý vznikol zmenou konštrukcie pôvodného rušňa radu 750 (T 478.0) alebo zmenou 754 (T 478.4). Rušeň radu 757 je určený pre stredne ťažkú traťovú službu na tratiach celoštátnych a regionálnych s rozchodom 1 435 mm pre osobnú dopravu hlavne na neelektrifikovných tratiach ŽSR na vozebných ramenách do 300 km. Maximálna prevádzková rýchlosť rušňa je 100 km/h. Rušeň je vybavený zdrojom pre napájanie prípojných vozňov o výkone 400 kW s menovitým napätím 3000 V jednosmerných. Na rušni je inštalovaný motoragregát, ktorý sa skladá z naftového motora Caterpillar 3512CHD inštalovaným výkonom 1550 Kw pri 1800 ot/min, trakčného alternátora Siemens 1FC2 631-6 a pomocného alternátora Siemens 1FW4 630-10. Na rušni je nainštalovaná brzda pneumatická, elektrodynamická a zaisťovacia pružinová brzda. Pneumatická brzda je typu Dako GP samočinná, priamočinná, doplnková a parkovacia. Zdrojom stlačeného vzduchu je bezolejový piestový kompresor doplnený sušičkou vzduchu. Elektrická výzbroj rušňa pozostáva z trakčných obvodov, obvodov napájania prípojných vozňov, obvodov pomocných pohonov a ovládacích, kontrolných, riadiacich a signalizačných obvodov. Súčasťou elektrickej výzbroje je elektronický riadiaci systém, vlakový zabezpečovač, elektronický rýchlomer, systém ovládania prípojných vozňov podľa UIC 558, vonkajší kamerový systém, riadiaca jednotka protišmyku a vozidlová rádiostanica. Pri modernizácii rušňa boli oproti predchádzajúcim modernizovaným rušňom použité nové komponenty a technické riešenia, ktoré významne zvyšujú technickú úroveň rekonštruovaného rušňa, zlepšujú jeho prevádzkové parametre a znižujú nároky na údržbu a opravy.

ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE

Usporiadanie: Bo´Bo´
Rozchod: 1435mm
Dĺžka cez nárazníky:16 540 mm
Menovitá hmotnosť vozidla: 75 400 kg
Menovitá hmotnosť na dvojkolie: 18 850 kg
Maximálna rýchlosť: 100 km/h
Naftový motor: CATERPILAR 352 CHD
Prenos: elektrický
Menovitý výkon:1 550 kW
Menovité otáčky: 1 800/min
Trakčný alternátor: SIEMENS 1FW2 631-6
Menovitý výkon: 1 350 kVA
Ťažná sila na háku pri trvalom výkone: 122 kN
Maximálne ťažná sila na háku
: 171 kN
Trakčný motor (4ks): TE 015 BO3
Vykurovací agregát: Webasto Thermo 350
Brzdy: mechanické, elektrodynamické, pneumatické
Typ tlakovzdušnej vrzdy: DAKO GP