ŠPECIÁLNE TRAŤOVÉ VOZIDLÁ
MVTV 02
Montážny vozeň trakčného vedenia MVTV-02.1 vznikol modernizáciou pôvodného montážneho vozňa MVTV-02 v rozsahu podstatnej zmeny. Pôvodný trakčný reťazec – spaľovací motor ŠKODA ML 634 (154,5 kW) - trakčná prevodovka PRAGA 2M70 - nápravová prevodovka NKR 16 je nahradený novým trakčným pohonom spaľovací motor TEDOM TRAIN TD 265 RH TA (265 kW) Stage EURO IIIB – trakčná prevodovka Voith DIWA D 884.5 a nápravová prevodovka Gmeinder GGM 180/292A. Pôvodná elektrická výstroj s palubnou sieťou 48V DC je nahradená novou výstrojou s palubnou sieťou 24V DC. Pôvodná kabeláž je nahradená novou kabelážou s použitím vodičov s bezhalogénovou, nehorľavou resp. oheň retardujúcou izoláciou.
Dosadený je nový rozvádzač osadený novými prístrojmi. Pôvodné ovládacie pulty na stanovištiach obsluhy sú nahradené novými oceľovoplechovými ovládacími pultami. Pôvodný kontrolný pantograf je nahradený novým systémom merania parametrov trakčného vedenia. Dosadený je nový merací pantograf AX NG 043 ELCOM slúžiaci na meranie výšky a kľukatosti trolejového vedenia. Výškové parametre vedenia sú prostredníctvom digitálnej technológie zobrazované na obrazovke panelového počítača, ktorý je umiestnený v prehliadkovej kabíne. V pamäťovom zariadení počítača sa ukladajú údaje o aktuálnej polohe vozidla (zo zariadenia GPS), výške zberača nad TK a aktuálnej meracej rýchlosti vozidla. Zberač je tiež vybavený LED lištou slúžiacou na vizuálnu kontrolu vedenia výhľadom z prehliadkovej kabíny. Zberač je umiestnený na streche v mieste pôvodného zberača, rozdiel medzi montážnymi bodmi pôvodného a nového zberača je riešený montážnym medzirámom. Panelový počítač so zobrazovacím displejom a ovládacími prvkami je umiestnený na otočnej konzole v prehliadkovej kabíne. Ostatné elektronické prvky systému sú umiestnené v hlavnom rozvádzači. Na vozidle je dosadená rádiostanica VS67 TC-Z s ovládacími panelmi VO67. Zostava VS67 je umiestnená v sociálnej časti vozidla, v priestore pod stropom nad úložnými skrinkami. Ovládacie panely VO67 sú osadené na stanovištiach obsluhy na hornej časti ovládacích prístrojových pultov. Antény RDS sú umiestnené na držiakoch na konštrukcii strešného ochozu nad zadným stanovišťom obsluhy.
ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE
Rozchod:
Maximálna prevádzková rýchlosť: 80 km/h-1
Počet miest pevné sedadlá: 4
Objem palivovej nádrže:
Dĺžka vozidla cez nárazníky: max.
Šírka skrine: max.
Maximálna výška: 3 073 mm
Hmotnosť vyzbrojeného motorového vozňa:
Hmotnosť nákladu: max.
Tlaková brzda – typ: DAKO BS
Záchranná brzda: DAKO PZ4
Spaľovací motor: TEDOM TRAIN TD 265 RH TA IIIB
Trakčná prevodovka: VOITH DIWA D 884.5
Nápravová prevodovka: GMEINDER GGM180 / 292A
Napätie / palubná sieť: 24 V DC
Pohon ventilátora chladiaceho bloku: Hydrostatický
Ovládanie motorového vozňa: Procesorové – elektronické Mirel
Akumulátorová batéria: 21,6 V, NiCd, 150 Ah; 2 ks
Kúrenie motorového vozňa: odpadovým teplom spaľovacieho motora a teplovodným naftovým vykurovacím agregátom s výmenníkom voda – voda, teplovodným nezávislým agregátom