VOZIDLÁ ŤAŽKEJ TRAŤOVEJ SLUŽBY
MODERNIZÁCIA RUŠŇA ČME 31

- · predĺženie životnosti rušňa o 30 rokov
- · zníženie prevádzkových nákladov
- · zníženie nákladov na údržbu
- · náhrada zastaraných komponentov
- · zabezpečenie náhradných dielov na dobu životnosti
- · zvýšenie bezpečnostných parametrov
- · zlepšenie ekologických parametrov
- · zlepšenie ergonomických podmienok obsluhy
- · Environmentálne ukazovatele zodpovedajú prísnym medzinárodným štandardom
- · výkon motora 1000 kW, variabilné použitie motora s výkonom 1 455 kW
- · zníženie spotreby paliva na 208,5 g / kWh
MOTOROVÝ RUŠEŇ 773
Rušeň radu 773.8 typ 1520 Co´Co´ 67A ZV je šesťnápravový motorový rušeň s elektrickým striedavo-jednosmerným prenosom výkonu o celkovej hmotnosti 114 000 kg, ktorý vznikol zmenou konštrukcie pôvodného rušňa radu 773 typu DL6602. Zmena konštrukcie rušňa spočíva v zmene rozchodu, rekonštrukcii naftového motora, dosadenie nového trakčného a pomocného alternátora, dosadenie nového chladičového bloku, zmene riadiaceho systému rušňa, rekonštrukcii elektrickej výzbroje rušňa a s tým spojenými úpravami pôvodného pojazdu, hlavného rámu, kapotáže a kabíny. Na rušni je inštalovaný elektronický riadiaci systém Moris RV07-773.8. Riadiaci systém zabezpečuje riadenie parametrov vozidla pri jazde výkonom a elektrodynamickej brzde, riadi pomocné pohony, zabezpečuje dvojčlenné riadenie pripojených rušňov, kontroluje a chráni inštalované zariadenia a komunikuje s obsluhou prostredníctvom zobrazovacích jednotiek. Rušeň radu 773.8 typ 1520 Co´Co´ 67A ZV je určený pre ťažký posun a nákladnú dopravu na tratiach celoštátnych, regionálnych a vlečkách s rozchodom 1 520 mm. Maximálna rýchlosť rušňa pri pohybe vlastnou silou je 60 km.h-1.
ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie: Co´Co´
DIESELELEKTRICKÝ RUŠEŇ 774
Dieselelektrický rušeň 774 vznikol komplexnou rekonštrukciou pôvodnej rady 770 (T 669). Rekonštrukciou sa zvýšil inštalovaný výkon, predpokladajú sa úspory v prevádzke a údržbe a zlepšili sa ekologické parametre a životnosť rušňa. Rušeň je určený pre ťažký posun a nákladnú dopravu na tratiach celoštátnych, regionálnych a na vlečkách v stredoeurópskych klimatických podmienkach do nadmorskej výšky 1000 m n.m., pri rozsahu teplôt – 30°C až + 40°C a maximálnej relatívnej vlhkosti vzduchu 90 % pri 20°C. Z pôvodného rušňa bol prevzatý pojazd a hlavný rám, na ktorom boli vykonané nevyhnutné úpravy pre uloženie nových agregátov, kapôt a kabíny. Na pojazde bola vykonaná rekonštrukcia uloženia rámu na gumokovových blokoch. V kabíne sú dva diagonálne umiestnené ovládacie pulty s kontrolérmi pre ovládanie jazdy a elektrodynamického brzdenia. Kabína je vybavená dvoma stropnými ventilátormi nad stanovišťom rušňovodiča a pre zvýšenie komfortu v letných mesiacoch dvojitou strechou vo vyhotovení „tropiko“. V kabíne sú umiestnené dve vzduchovo odpružené, pozdĺžne a výškovo nastaviteľné sedačky. Podlahová krytina je prevedená v protišmykovej úprave. Proti oslneniu sú na čelných oknách umiestnené nastaviteľné clony. Plochy pultu a strechy kapôt sú upravené matným nereflexným povrchom.
ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie : Co´Co´
DIESELELEKTRICKÝ RUŠEŇ 756
Dieselelektrický rušeň vznikol komplexnou rekonštrukciou pôvodnej rady 753, dosadením spaľvoacieho motora Caterpilar 3512B SCAC s maximálnym výkonom nastaveným na hodnotu 1 455kW ako náhrada pôvodného spaľovacieho motora typu K12V 230 DR a dosadením elektrodynamickej brzdy o maximálnom výkone 1 710 kW. Rekonštrukciou sa predpokladajú úspory v prevádzke a údržbe a zlepšili sa ekologické parametre a životnosť rušňa. Rušeň je určený pre stredne ťažkú a ťažkú traťovú službu na tratiach celoštátnych, regionálnych a vlečkách s rozchodom 1 435 mm, v stredoeurópskych klimatických podmienkach do nadmorskej výšky 1000 m.n.m., pri rozsahu teplôt -30 až + 40 stupňov Celzia a maximálnej relatívnej vlhkosti vzduchu do 90% pri 20 stupňoch Celzia. Maximálna rýchlosť rušňa je 100km/hod. Z pôvodného rušňa bol prevzatý pojazd, skriňa, kabíny a hlavný rám, na ktorých boli vykonané nevyhnutné úpravy súvisiace s prevádzkou a uložením nových agregátov. Na pojazde bola vykonaná rekonštrukcia uloženia rámu na gumokovových blokoch. V každej kabíne je na pravej strane umiestnený ovládací pult s kontrolérmi pre ovládanie jazdy a elektrodynamického brzdenia. Kabína je vybavená dvoma stropnými ventilátormi nad stanovišťom rušňovodiča a pre zvýšenie komfortu v letných mesiacoch klimatizáciou. V kabíne sú umiestnené dve odpružené, pozdĺžne a výškovo nastaviteľné sedačky. podlahová krytina je v protišmykovej úprave. Proti oslneniu sú na čelných oknách umiestnené nastaviteľné clony. Plochy pultu a strechy kapôt sú upravené matným nereflexným povrchom. Rušeň má dva pôvodné dvojnápravové podvozky. Každá náprava je hnacia a poháňaná pomocou trakčných motorov typu TE 005E. Hnací motoragregát tovrí spaľovací motor Caterpillar 3512B SCAC spojený s trakčným synchrónnym alternátorom Siemens Drásov. Chladiaca sústava motora je kvapalinová s uzavretým obehom a bypasom. Pomocné pohony na rušni sú poháňané hydraulicky resp. jednosmernými elektromotormi.
ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie: BóBó