slovak | english | deutsch
úvodo násmodernizácieosobná prepravaľahká traťová službastredne ťažká traťová službaťažká traťová službašpeciálne traťové vozidláelektričky T3
opravystrojárska výrobašpecializované produkty a služby certifikáty a oprávneniakariéraaktualityreferenciekontaktyochrana osobných údajov
ŽOS Group

VOZIDLÁ ŤAŽKEJ TRAŤOVEJ SLUŽBY

 
MODERNIZÁCIA RUŠŇA ČME 31
 



celý prospekt tu

Rušeň radu ČME3M typ 1520 Co´Co´66A ZV je šesťnápravový motorový rušeň s elektrickým striedavo- jednosmerným prenosom výkonu o celkovej hmotnosti 120 000 kg, ktorý vznikol zmenou konštrukcie pôvodného rušňa radov ČME3. Na rekonštruovanom  pojazde je vykonaná kompletná novostavba kapôt a kabíny vrátane dosadenia nových agregátov. Z pôvodného rušňa boli pre rekonštrukciu využité podvozky a hlavný rám, na ktorom boli vykonané nevyhnutné úpravy pre zástavbu nových agregátov.  Rušeň je určený pre posun a vyvážaciu službu na tratiach a taktiež na vlečkách s rozchodom 1520 mm. Maximálna rýchlosť rušňa je 90 km.h-1. Rušeň radu ČME3M je konštruovaný podľa normy GOST 15150 trieda B kategória 1.  Konštrukcia rušňa a inštalované agregáty a zariadenia sú navrhnuté pre prevádzku v rozsahu teplôt okolia od -40°C do +45°C.
Ako zdroj energie pohonného agregátu je použitý spaľovací motor Caterpillar 3508B SCAC s inštalovaným výkonom 1000 kW. K spaľovaciemu motoru je pripojený trakčný synchrónny alternátor GS523-KUCHL2 o maximálnom výkone 830 kVA a synchrónny alternátor pomocnej siete GS1101-UCHL2. Pohonný agregát slúži na vykonávanie trakčnej práce a chod všetkých pomocných zariadení v plnom rozsahu.
Kabína rušňa je umiestnená excentricky bližšie k zadnému koncu rušňa, je pružne uložená na silentblokoch. Vnútorné vybavenie kabíny obsluhy obsahuje dve výškovo nastaviteľné odpružené sedačky, nastavovateľné podnožky, bezpečnostné čelné vyhrievané okná vybavenými stieračmi s ostrekovačmi a roletami, stropné ventilátory, bočné okná s dvojitým sklom so stredným otvárateľným dielom, rádiostanicu, chladničku, varič, šatník a odkladacie priestory.
Modulárne usporiadanie lokomotívy umožňuje agregátny spôsob opravy a poskytuje jednoduchý prístup k opravovanému zariadeniu a významne znižuje zložitosť všetkých typov a foriem údržby a opravy. Kabína lokomotívy poskytuje lepší výhľad, má lepšiu ergonómiu a úroveň automatizácie.  Vysoká spoľahlivosť, jednoduchosť a účinnosť riadenia umožňuje výrazne( viac ako o 20%) znížiť prevádzkové náklady. Zvýšená spoľahlivosť systému znižuje náklady na údržbu a opravy o viac ako 50 % .
 
Modernizácia prináša:
  • ·         predĺženie životnosti rušňa o 30 rokov
  • ·         zníženie prevádzkových nákladov
  • ·         zníženie nákladov na údržbu
  • ·         náhrada zastaraných komponentov
  • ·         zabezpečenie náhradných dielov na dobu životnosti
  • ·         zvýšenie bezpečnostných parametrov
  • ·         zlepšenie ekologických parametrov
  • ·         zlepšenie ergonomických podmienok obsluhy
  • ·         Environmentálne ukazovatele zodpovedajú prísnym medzinárodným štandardom
  • ·         výkon motora 1000 kW, variabilné použitie motora s výkonom 1 455 kW
  • ·         zníženie spotreby paliva na 208,5 g / kWh
 
ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE 
 
Usporiadanie: Co´Co´   
Rozchod: 1 520 mm       
Dlžka cez nárazníky: 17 320 mm               
Menovitá hmotnosť: 120 t         
Ťažná sila na háku pri trvalom výkone: 274 kN
Maximálna ťažná sila na háku: 432 kN
Zaťaženie na nápravu: 20 t         
Maximálna rýchlosť: 90 km/hod
Prenos výkonu: dieselelektrický
Menovité otáčky motora: 600- 1800 ot/min
Menovitý výkon motora: 1 000 kW
Vykurovací agregát / klimatizácia: WEBASTO
Naftový motor: Caterpilar  3508 B          
Brzdová výzbroj: DAKO




MOTOROVÝ RUŠEŇ 773

 

  Rušeň radu 773.8 typ 1520 Co´Co´ 67A ZV je šesťnápravový motorový rušeň s elektrickým striedavo-jednosmerným prenosom výkonu o celkovej hmotnosti 114 000 kg, ktorý vznikol zmenou konštrukcie pôvodného rušňa radu 773 typu DL6602. Zmena konštrukcie rušňa spočíva v zmene rozchodu, rekonštrukcii naftového motora, dosadenie nového trakčného a pomocného alternátora, dosadenie nového chladičového bloku, zmene riadiaceho systému rušňa, rekonštrukcii elektrickej výzbroje rušňa a s tým spojenými úpravami pôvodného pojazdu, hlavného rámu, kapotáže a kabíny. Na rušni je inštalovaný elektronický riadiaci systém Moris RV07-773.8. Riadiaci systém zabezpečuje riadenie parametrov vozidla pri jazde výkonom a elektrodynamickej brzde, riadi pomocné pohony, zabezpečuje dvojčlenné riadenie pripojených rušňov, kontroluje a chráni inštalované zariadenia a komunikuje s obsluhou prostredníctvom zobrazovacích jednotiek. Rušeň radu 773.8 typ 1520 Co´Co´ 67A ZV je určený pre ťažký posun a nákladnú dopravu na tratiach celoštátnych, regionálnych a vlečkách s rozchodom 1 520 mm. Maximálna rýchlosť rušňa pri pohybe vlastnou silou je 60 km.h-1.

 
ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE 

Usporiadanie: Co´Co´
Rozchod: 1 520 mm
Dlžka cez nárazníky: 17 220 mm
Menovitá hmotnosť: 114 000 kg
Zaťaženie na nápravu: 19 000 kg
Maximálna rýchlosť: 60 km/hod
Naftový motor: 3512B SCAC, Caterpillar
Prenos výkonu: Elektrický striedavo-jednosmerný
Menovitý výkon spaľovacieho motora: 1455 kW
Menovité otáčky spaľovacieho motora: 1800 /min
Max. merná spotreba pri plnom výkone: 202,7 g / kWh
Trakčný alternátor: 1FC2 631-6 BO 29-Z
Menovitý výkon: 1 350 kVA
Ťažná sila na háku pri trvalom výkone: 191 kN 
Maximálna ťažná sila na háku: 324 kN
Trakčný motor: TE 006F ( ČKD Trakce )
Vykurovací agregát / klimatizácia: Hydronic 30 ( Eberspächer ) / Webasto Compakt 71B ACB 6583E
Typ vzduchotlakovej brzdy: DAKO GP

 

DIESELELEKTRICKÝ RUŠEŇ 774

 

  Dieselelektrický rušeň 774 vznikol komplexnou rekonštrukciou pôvodnej rady 770 (T 669).  Rekonštrukciou sa zvýšil inštalovaný výkon, predpokladajú sa úspory v prevádzke a údržbe a zlepšili sa ekologické parametre a životnosť rušňa. Rušeň je určený pre ťažký posun a nákladnú dopravu na tratiach celoštátnych, regionálnych a na vlečkách v stredoeurópskych klimatických podmienkach  do  nadmorskej výšky 1000 m n.m., pri rozsahu  teplôt – 30°C až + 40°C a maximálnej relatívnej vlhkosti vzduchu 90 % pri 20°C. Z pôvodného rušňa bol prevzatý pojazd a hlavný rám, na ktorom boli vykonané nevyhnutné úpravy pre uloženie nových agregátov, kapôt a kabíny. Na pojazde bola vykonaná rekonštrukcia uloženia rámu na gumokovových blokoch. V kabíne sú dva diagonálne umiestnené ovládacie pulty s kontrolérmi pre ovládanie jazdy a elektrodynamického brzdenia. Kabína je vybavená dvoma stropnými ventilátormi nad stanovišťom rušňovodiča a pre zvýšenie komfortu v letných mesiacoch dvojitou strechou vo vyhotovení „tropiko“. V kabíne sú umiestnené dve vzduchovo odpružené, pozdĺžne a výškovo nastaviteľné sedačky.  Podlahová krytina je prevedená v protišmykovej úprave. Proti oslneniu sú na čelných oknách umiestnené nastaviteľné clony. Plochy pultu a strechy kapôt sú upravené matným nereflexným povrchom. Rušeň má dva pôvodné trojnápravové podvozky. Každá náprava je hnacia a je poháňaná prostredníctvom trakčných motorov typu TE 006. Hnací motoragregát tvorí spaľovací motor CATERPILLAR 3512B SCAC spojený s trakčným synchrónnym alternátorom SIEMENS DRÁSOV. Chladiaca sústava motora je kvapalinová s uzavretým obehom a bypasom.  Pomocné pohony na rušni sú poháňané trojfázovými asynchr. elektromotormi z pomocnej siete 3 x 400 V s premenlivou frekvenciou cez frekvenčné meniče.

 

ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE 

Usporiadanie : Co´Co´
Rozchod : 1435 mm
Dĺžka cez nárazníky s deformačnými prvkami: 17320 mm
Menovitá hmotnosť vozidla plne vyzbrojené vozidlo: 114000 kg (-1% +3%)
Menovitá hmotnosť na dvojkolie: 19000 kg
Maximálna rýchlosť : 90 km.h-1
Naftový motor : CATERPILLAR 3512B SCAC
Prenos výkonu : elektrický striedavo jednosmerný
Menovitý výkon : 1455 kW
Menovité otáčky : 1800/ min
Max. merná spotreba pri plnom výkone: 202,7 g/kWh
Trakčný alternátor : SIEMENS 1FC2 569-6 BO91-Z
Menovitý výkon : 1350 kVA
Ťažná sila na háku pri trvalom výkone: 210 kN
Rýchlosť pri trvalom výkone: 21 km.h-1
Maximálna ťažná sila na háku: 295 kN pri súč.adh.0,33
Trakčný motor /6ks/ : TE 006
Vykurovací agregát: Webasto Air Top 5000 D
Typ vzduchotlakovej brzdy : DAKO -GP



DIESELELEKTRICKÝ RUŠEŇ 756

  Dieselelektrický rušeň vznikol komplexnou rekonštrukciou pôvodnej rady 753, dosadením spaľvoacieho motora Caterpilar 3512B SCAC s maximálnym výkonom nastaveným na hodnotu 1 455kW ako náhrada pôvodného spaľovacieho motora typu K12V 230 DR a dosadením elektrodynamickej brzdy o maximálnom výkone 1 710 kW. Rekonštrukciou sa predpokladajú úspory v prevádzke a údržbe a zlepšili sa ekologické parametre a životnosť rušňa. Rušeň je určený pre stredne ťažkú a ťažkú traťovú službu na tratiach celoštátnych, regionálnych a vlečkách s rozchodom 1 435 mm, v stredoeurópskych klimatických podmienkach do nadmorskej výšky 1000 m.n.m., pri rozsahu teplôt -30 až + 40 stupňov Celzia a maximálnej relatívnej vlhkosti vzduchu do 90% pri 20 stupňoch Celzia. Maximálna rýchlosť rušňa je 100km/hod. Z pôvodného rušňa bol prevzatý pojazd, skriňa, kabíny a hlavný rám, na ktorých boli vykonané nevyhnutné úpravy súvisiace s prevádzkou a uložením nových agregátov. Na pojazde bola vykonaná rekonštrukcia uloženia rámu na gumokovových blokoch. V každej kabíne je na pravej strane umiestnený ovládací pult s kontrolérmi pre ovládanie jazdy a elektrodynamického brzdenia. Kabína je vybavená dvoma stropnými ventilátormi nad stanovišťom rušňovodiča a pre zvýšenie komfortu v letných mesiacoch klimatizáciou. V kabíne sú umiestnené dve odpružené, pozdĺžne a výškovo nastaviteľné sedačky. podlahová krytina je v protišmykovej úprave. Proti oslneniu sú na čelných oknách umiestnené nastaviteľné clony. Plochy pultu a strechy kapôt sú upravené matným nereflexným povrchom. Rušeň má dva pôvodné dvojnápravové podvozky. Každá náprava je hnacia a poháňaná pomocou trakčných motorov typu TE 005E. Hnací motoragregát tovrí spaľovací motor Caterpillar 3512B SCAC spojený s trakčným synchrónnym alternátorom Siemens Drásov. Chladiaca sústava motora je kvapalinová s uzavretým obehom a bypasom. Pomocné pohony na rušni sú poháňané hydraulicky resp. jednosmernými elektromotormi. 

ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE

Usporiadanie: BóBó
Rozchod: 1 435 mm
Dĺžka s cez nárazníky s deform.prvkami: 16 660 mm
Menovitá hmotnosť vozidla plne vyzb.vozidla: 75 000 kg
Menovitá hmotnosť na dvojkolie: 18 500 kg
Maximálna rýchlosť: 100 km/hod.
Naftový motor: Caterpillar 351 2B SCAC
Prenos výkonu: Elektrický striedavo jednosmerný
Menovitý výkon: 1455kW
Menovité otáčky: 1800/ min
Max.merná spotreba pri plnom výkone: 202,7g.kWh
Trakčný alternátor: Siemens 1FC2 631-6 BO 29-T
Menovitý výkon: 1350kVA
Rýchlosť pri trvalom výkone: 31,5km.h
Max.ťažná sila na háku: 202kN
Trakčný motor 6ks: TE 005E
Vykurovací agregát: Ait tronic D4
Brzdy: nechanická, pneumatická, elektrodynamická
Typ vzduchotlakovej brzdy: DAKO -GP