VOZIDLÁ ĽAHKEJ TRAŤOVEJ SLUŽBY
DIESELELEKTRICKÝ RUŠEŇ 711
Dieselelektrický rušeň radu 711 vznikol rekonštrukciou lokomotívy T 334.1 s dieselhydraulickým prenosom výkonu, ktorá bola vyrábaná v ČKD Praha a TSM Martin. Rekonštrukcia lokomotívy zmenila prenos výkonu tejto lokomotívy na dieselektrický a modernizovala hnací agregát. Lokomotíva sa dak dostala na kvalitatívne novú úroveň – pôvodne dieselhydralulický prenos výkonu s nižšou celkovou účinnosťou bol nahradený s prenosom s vyššou účinnosťou. Lokomotíva dosahuje po rekonštrukcii značné úspory pohonných hmôt. Rekonštruovaná 3-nápravová lokomotíva radu 711 s dieselelektrickým prenosom výkonu je určená pre posun na vlečkách priemyselných firiem (huty, železiarne a pod) a pre posunovaciu a ľahkú traťovú službu ako aj na posun v koľajových obvodoch lokomotívnych a vozňových diep ŽSR.
ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie: C
Rozchod:
DIESELELEKTRICKÝ RUŠEŇ T 712
Dieselelektrický rušeň T712 vznikol komplexnou rekonštrukciou pôvodnej rady T 334. Rekonštrukcia lokomotívy zmenila prenos výkonu na dieselelektrický a modernizovala hnací agregát. V lokomotíve pôvodne diesel-hydraulický prenos výkonu s nižšou celkovou účinnosťou bol nahradený prenosom s vyššou účinnosťou. Lokomotíva dosahuje po rekonštrukcii značné úspory pohonných hmôt. Rekonštruovaná 3-nápravová lokomotíva radu 712 s dieselelektrickým prenosom výkonu je určená pre posun na vlečkách priemyselných firiem a pre posunovaciu a ľahkú traťovú službu. Celá vrchná časť lokomotívy je vyrobená nová. Pod predným predstavkom je celý hnací agregát CATERPILLAR 3406 DI-TA s riadiacimi prvkami. Pod zadným predstavkom je palivová nádrž, hlavné vzduchojemy a trakčný elektromotor. Kabína rušňovodiča je zvukovo i tepelne izolovaná. Je bohato presklená a umožňuje tak dobrý výhľad rušňovodiča, dôležitý v prevádzke.
ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie: C
Menovitá hmotnosť vozidla plne vyzbrojené vozidlo: 40 500 kg
DIESELELEKTRICKÝ RUŠEŇ 724
Dieselelektrický rušeň 724 vznikol komplexnou rekonštrukciou pôvodnej rady 740 (T 448.0). Rekonštrukciou sa dosiahli výrazné úspory v prevádzke a údržbe a zlepšili sa ekologické parametre a životnosť rušňa. Rušeň je určený pre stredne ťažký posun a nákladnú dopravu na tratiach celoštátnych, regionálnych a na vlečkách v stredoeurópskych klimatických podmienkach do nadmorskej výšky 1000 m n.m., pri rozsahu teplôt – 30°C až + 40°C a maximálnej relatívnej vlhkosti vzduchu 90 % pri 20°C. Z pôvodného rušňa bol prevzatý hlavný rám, na ktorom boli vykonané nevyhnutné úpravy pre uloženie nových agregátov, kapôt a kabíny. V kabíne sú dva diagonálne umiestnené ovládacie pulty s kontrolérmi pre ovládanie jazdy a elektrodynamického brzdenia. Kabína je vybavená dvoma stropnými ventilátormi nad stanovišťom rušňovodiča a pre zvýšenie komfortu v letných mesiacoch dvojitou strechou vo vyhotovení „tropiko“. V kabíne sú umiestnené dve odpružené, pozdĺžne a výškovo nastaviteľné sedačky. Podlahová krytina je prevedená v protišmykovej úprave. Proti oslneniu sú na čelných oknách umiestnené nastaviteľné clony. Plochy pultu a strechy kapôt sú upravené matným nereflexným povrchom. Rušeň má dva pôvodné dvojnápravové podvozky. Každá náprava je hnacia a je poháňaná prostredníctvom trakčných motorov typu TE 005C (TE 015). Hnací motoragregát tvorí spaľovací motor CATERPILLAR 3412 E DITA spojený s trakčným synchrónnym alternátorom SIEMENS DRÁSOV. Chladiaca sústava motora je kvapalinová s uzavretým obehom a bypasom.
ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie: Bo´Bo´