slovak | english | deutsch
úvodo násmodernizácieosobná prepravaľahká traťová službastredne ťažká traťová službaťažká traťová službašpeciálne traťové vozidláelektričky T3
opravystrojárska výrobašpecializované produkty a služby certifikáty a oprávneniakariéraaktualityreferenciekontaktyochrana osobných údajov
ŽOS Group

VOZIDLÁ ĽAHKEJ TRAŤOVEJ SLUŽBY

 

DIESELELEKTRICKÝ RUŠEŇ 711

Dieselelektrický rušeň radu 711 vznikol rekonštrukciou lokomotívy T 334.1 s dieselhydraulickým prenosom výkonu, ktorá bola vyrábaná v ČKD Praha a TSM Martin. Rekonštrukcia lokomotívy zmenila prenos výkonu tejto lokomotívy na dieselektrický a modernizovala hnací agregát. Lokomotíva sa dak dostala na kvalitatívne novú úroveň – pôvodne dieselhydralulický prenos výkonu s nižšou celkovou účinnosťou bol nahradený s prenosom s vyššou účinnosťou. Lokomotíva dosahuje po rekonštrukcii značné úspory pohonných hmôt. Rekonštruovaná 3-nápravová lokomotíva radu 711 s dieselelektrickým prenosom výkonu je určená pre posun na vlečkách priemyselných firiem (huty, železiarne a pod) a pre posunovaciu a ľahkú traťovú službu ako aj na posun v koľajových obvodoch lokomotívnych a vozňových diep ŽSR.

 ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE

Usporiadanie: C
Rozchod: 1435 mm
Dĺžka cez nárazníky: 9440 mm
Menovitá hmotnosť vozidla/ plne vyzbrojené vozidlo: 42 000 kg
Zaťaženie na nápravu: 14 000 kg
Maximálna rýchlosť: 40 km.h-1
Naftový motor : LIAZ M 1.2-640
Prenos výkonu: elektrický striedavo jednosmerný
Menovitý výkon: 210 kW
Menovité otáčky : 1800 min-1
Max. merná spotreba pri plnom výkone: 214   g/kWh
Trakčný alternátor: TA 611
Menovitý výkon: 210 kW
Ťažná sila na háku pri trvalom výkone: 65 kN
Maximálna ťažná sila na háku: 100 kN
Trakčný motor: TE 015 C
Vykurovací agregát: Webasto Air Top 5000 D
Typ vzduchotlakovej brzdy : DAKO - GP

 

 

DIESELELEKTRICKÝ RUŠEŇ T 712

  Dieselelektrický rušeň T712 vznikol komplexnou rekonštrukciou pôvodnej rady T 334.  Rekonštrukcia lokomotívy zmenila prenos výkonu na dieselelektrický a modernizovala hnací agregát. V lokomotíve pôvodne diesel-hydraulický prenos výkonu s nižšou celkovou účinnosťou bol nahradený prenosom s vyššou účinnosťou. Lokomotíva dosahuje po rekonštrukcii značné úspory pohonných hmôt. Rekonštruovaná 3-nápravová lokomotíva radu 712 s dieselelektrickým prenosom výkonu je určená pre posun na vlečkách priemyselných firiem a pre posunovaciu a ľahkú traťovú službu.  Celá vrchná časť lokomotívy je vyrobená nová. Pod predným predstavkom je celý hnací agregát CATERPILLAR 3406 DI-TA s riadiacimi prvkami.  Pod zadným predstavkom je palivová nádrž, hlavné vzduchojemy a trakčný elektromotor. Kabína rušňovodiča je zvukovo i tepelne izolovaná. Je bohato presklená a umožňuje tak dobrý výhľad rušňovodiča, dôležitý v prevádzke.


ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE

Usporiadanie: C
Rozchod: 1435 mm
Dĺžka cez nárazníky : 9440 mm
Menovitá hmotnosť vozidla plne vyzbrojené vozidlo: 40 500 kg
Zaťaženie na nápravu : 13 500 kg
Maximálna rýchlosť : 40 km.h-1
Naftový motor : CATERPILLAR 3406 DI-TA
Prenos výkonu : elektrický striedavo jednosmerný
Menovitý výkon:  300 kW
Menovité otáčky : 1800/ min
Max. merná spotreba pri plnom výkone: 210   g/kWh
Trakčný alternátor  : 1 FC2 351-4 BO 44-Z
Menovitý výkon : 315 kW
Ťažná sila na háku pri trvalom výkone: 68 kN
Maximálna ťažná sila na háku : 108 kN
Trakčný motor : TE 015 C
Vykurovací agregát: Webasto Air Top 5000 D
Typ vzduchotlakovej brzdy:  DAKO - GP

 

DIESELELEKTRICKÝ RUŠEŇ 724

  Dieselelektrický rušeň 724 vznikol komplexnou rekonštrukciou pôvodnej rady 740 (T 448.0).  Rekonštrukciou sa dosiahli výrazné úspory v prevádzke a údržbe a zlepšili sa ekologické parametre a životnosť rušňa. Rušeň je určený pre stredne ťažký posun a nákladnú dopravu na tratiach celoštátnych, regionálnych a na vlečkách v stredoeurópskych klimatických podmienkach  do  nadmorskej výšky 1000 m n.m., pri rozsahu  teplôt – 30°C až + 40°C a maximálnej relatívnej vlhkosti vzduchu 90 % pri 20°C. Z pôvodného rušňa bol prevzatý hlavný rám, na ktorom boli vykonané nevyhnutné úpravy pre uloženie nových agregátov, kapôt a kabíny.  V kabíne sú dva diagonálne umiestnené ovládacie pulty s kontrolérmi pre ovládanie jazdy a elektrodynamického brzdenia. Kabína je vybavená dvoma stropnými ventilátormi nad stanovišťom rušňovodiča a pre zvýšenie komfortu v letných mesiacoch dvojitou strechou vo vyhotovení „tropiko“. V kabíne sú umiestnené dve odpružené, pozdĺžne a výškovo nastaviteľné sedačky.  Podlahová krytina je prevedená v protišmykovej úprave. Proti oslneniu sú na čelných oknách umiestnené nastaviteľné clony. Plochy pultu a strechy kapôt sú upravené matným nereflexným povrchom. Rušeň má dva pôvodné dvojnápravové podvozky. Každá náprava je hnacia a je poháňaná prostredníctvom trakčných motorov typu TE 005C (TE 015). Hnací motoragregát tvorí spaľovací motor CATERPILLAR 3412 E DITA spojený s trakčným synchrónnym alternátorom SIEMENS DRÁSOV. Chladiaca sústava motora je kvapalinová s uzavretým obehom a bypasom.

 


ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE

Usporiadanie: Bo´Bo´
Rozchod: 1435 mm
Dĺžka cez nárazníky : 13820 mm
Menovitá hmotnosť vozidla: 72000 kg (-1% +3%)
Menovitá hmotnosť na dvojkolie: 18000 kg
Maximálna rýchlosť : 70 km.h-1
Naftový motor : CATERPILLAR 3412 E DITA
Prenos výkonu : elektrický (striedavo jednosmerný)
Menovitý výkon : 627 kW
Menovité otáčky : 1800/min
Merná spotreba: 196 g/kWh
Trakčný alternátor : DRÁSOV
Menovitý výkon: 628 kVA
Ťažná sila na háku pri trvalom výkone: 126 kN
Maximálna ťažná sila na háku : 204 kN pri súč.adh.0,33
Trakčný motor /4ks/ : TE 005 rekonštruovaný     
Vykurovací agregát : Webasto Air Top 5000 D
Režim EDB: zastavovací
Typ vzduchotlakovej brzdy : DAKO DK-GP